Szoftverfejlesztési és Szoftvertesztelési Referenciák

A NewNet Tanácsadó Kft. az évek során számos projekten szerzett tapasztalatokat. Ezek köszül néhány.

Pécs 2010 EKF portál

Pécs 2010 EKF portál

A projekt célja az Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa projekt rendezvénysorozatot népszerűsítő portál elkészítése. A weboldal a Sense/Net 6.0 keretrendszer testre szabásával valósult meg. A kifejlesztett alkalmazást a Newnet telepítette a Megrendelő és az Ügyfél által biztosított szerverekre, az ütemezés szerint, valamint a korábban működő weboldalakról áttöltötte az elérhető tartalmakat az új rendszerbe.

A megvalósított különlegesebb funkciók (a szokásos CMS feladatokon túl):

  • Hírlevél
  • Egyedi keresési funkciók
  • Windows Live integráció
  • Saját eseménynaptár
Megrendelő Sensation Integrált Kommunikációs Ügynökség Kft.
Ügyfél Hungarofest Nonprofit Kft.
Project mérete Folyamatos fejlesztés 6 hónapig, 1-3 ember, összesen kb. 200 embernap.
Technológiai háttér Sense/Net 6.0

Aquis - Idő.Fix

Aquis - Idő.Fix

A projekt célja, hogy a megrendelő részére egy olyan időpontfoglalást támogató rendszert fejlesztése, amelyet Megrendelő mind dobozos termékként, mind szolgáltatásként értékesíteni tud.

Az időpontfoglaló alkalmazás alapvetően webes alkalmazás, azonban több rendszer felé rendelkezik interfésszel is. Az előjegyzés mellett képes tájékoztató információkat nyújtani az ügyfeleknek, valamint lehetőséget biztosít kapcsolatfelvételre is az ügyintézővel, szolgáltatóval. A rendszer képes több csatornán keresztül fogadni az ügyfelek megkereséseit, például mobil weben és SMS-en keresztül is elérhető. Tájékoztatja az ügyfeleket a szolgáltatásról, az ügyintézés módjáról.

Megrendelő AQUIS Informatikai Zrt.
Project mérete Az alkalmazást 3 szakértő tervezte és fejlesztette 5 hónapon keresztül.
Technológiai háttér Visual Studio 2008, Entity Framework, MS-SQL 2005, AJAX Control Toolkit

NSZFI - Akkreditáció Ügykezelési Alkalmazás

Részvétel az NSZFI számára készített akkreditációs ügykezelő alkalmazás fejlesztésében. Az elkészülő szoftvernek illeszkednie kellet az ÁFSZ Integrált Informatikai Rendszeréhez (IIR), valamint az ÁFSZ SOA integrációs környezetéhez.

Megrendelő Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI)
Project mérete Az alkalmazást 3 fejlesztő készítette 4 hónapon keresztül.
Technológiai háttér ASP.NET 3.5, Oracle 10g

Aloha - Isolution

Microsoft Office SharePoint Services 2007 és Windows Workflow Foundation alapokon megvalósított, speciális egyedi igényeket kielégítő webes dokumentumkezelő rendszer.

A rendszerrel szemben támasztott alapvető követelmény a dokumentumok teljes életútjának informatikai támogatása a fennálló üzleti környezet sajátosságainak figyelembevételével. A megvalósított rendszer jellemzői a sajátos üzleti környezet igényeiből adódnak, megvalósításuk részben a Sharepoint testre szabott beépített szolgáltatásaival, részben egyedi fejlesztésű megoldásokkal történt.

Megrendelő Aloha Informatika Kft.
Project mérete Folyamatos fejlesztés 1 évig, 3 ember
Technológiai háttér ASP .NET, Microsoft Office Sharepoint Server 2007, MS-SQL 2005

Nestlé - Operational Management

Nestlé

Az alkalmazás egy svájci központú multinacionális élelmiszeripari vállalatnak készült. A rendszer az egyes számítógépek (PC-k, szerverek), alkalmazáskomponensek hálózati forgalmának monitorozását végzi. Az adatokat a monitorozó kliens programok, a „botok” töltik fel az egyes földrészeken elhelyezett központi adatbázisszerverekre. A monitorozott gépek száma világszerte több mint 200 000 db.

A feladatot Microsoft SQL Server Integration Services, Analysis Services és Reporting Services eszközökkel valósítottuk meg.

Megvalósított funkciók:

  • Az adatbázisrendszer különböző földrészeken elhelyezett központi szerverei és az adattárház közötti szinkronizációs ETL folyamatok támogatása
  • Az adattárház és az OLAP kocka közötti szinkronizációs ETL folyamat támogatása
  • Központi adattárházon alapuló jelentések készítése és támogatása
  • OLAP kockán alapuló Reporting Services jelentések készítése és supportja. A jelentések strukturáltak, „dashboard report + detail report” rendszerben 10 különböző komplex jelentésből áll össze egy-egy rendszer, amit a felhasználó website-ként használhat
Megrendelő Nestlé HQ – Svájc
Project mérete Folyamatos fejlesztés 1 évig, 2 - 5 ember
Technológiai háttér MS-SQL, Oracle, Analysis Services 2005, Reporting Services 2005

Nestlé - Green Coffee Quality Control

Nestlé

Ez az alkalmazás is egy svájci nagyvállalatnak készült. A cég egyik fő profilja a kávé és kávétermékek forgalmazása, ehhez minőségellenőrzést támogató szoftvert fejlesztettünk. A projekt része volt egy web alapú alkalmazást, amit ASP.NET2 és Oracle alapon valósítottunk meg, valamint készült egy PDA-ra telepíthető offline kliens is. A rendszerből a jelentések generálásához adattárház is megvalósult, amire egy SSAS OLAP kockát és számos riportot fejlesztettünk.

Megrendelő Nestlé HQ – Svájc
Project mérete Az alkalmazást folyamatosan 2-3 ember fejlesztette 3 éven keresztül, egy-egy nagyobb verzió előtt 4-5 fejlesztő és 1-2 tesztelő is dolgozott rajta.
Technológiai háttér ASP.NET 2.0, C#, AJAX.NET, Oracle PL/SQL, Reporting Services 2005, MS Enterprise Library 3.0

Nestlé - GLOBE reporting

Nestlé

A projekt fő célja az ügyfél adattárházaiban tárolt adatok megjelenítése különféle formátumokban. Az adatok sok különböző rendszerből származtak, rengeteg riport családot fejlesztettünk folyamatosan.

Megrendelő Nestlé HQ – Vevey – Svájc
Technológiai háttér MS-SQL, Oracle, Analysis Services 2005, Reporting Services 2000, 2005

Nestlé - Inter-market Complaint Handling

Nestlé

A projekt célja egy olyan alkalmazás fejlesztése volt, ami a megrendelő alapanyag rendelési és szállítási feladatok kapcsán a hibás teljesítések kezelését segíti egy intranet oldalon.

Megrendelő Nestlé HQ – Svájc
Technológiai háttér ASP .NET 2.0, MS-SQL 2005, Microsoft Reporting Services, Worflow Foundation

Nestlé - Price Implact Analysis Tool

Nestlé

A projekt fő célja a meglévő Access alkalmazás migrálása volt .NET 1.1 keretrendszerbe. Az alkalmazás a saját és a konkurencia áraiból számolt tervezett bevételt és megtérülést eladási adatok alapján.

Megrendelő Nestlé HQ – Svájc
Technológiai háttér ASP.NET 2.0, C#, AJAX.NET, Oracle PL/SQL, Reporting Services 2005, MS Enterprise Library 3.0

Nestlé - Generic Contact Point

Nestlé

A projekt fő célja a meglévő ASP alkalmazás migrálása volt .NET 1.1 keretrendszerbe. Különböző webes alkalmazások kapcsolattartóinak és felhasználóinak általános és alkalmazás specifikus adatait tárolta, kezelte, és integrálta.

Megrendelő Nestlé HQ – Svájc
Technológiai háttér ASP.NET 2.0, C#, AJAX.NET, Oracle PL/SQL, Reporting Services 2005, MS Enterprise Library 3.0

Nemzetközi Vöröskereszt (ICRC) - AMPM Database

Nestlé

Az alkalmazás a Nemzetközi Vöröskereszt (International Committee of the Red Cross) számára készült, a Newnet Kft a megoldás tervezését és fejlesztését végezte. Az alkalmazás a világban lezajlott háborúk, fegyveres akciók áldozatainak azonosítását, nyilvántartását támogatja.

A projekt magában foglalt egy kliens-szerver alkalmazást is, amelyet Microsoft .NET 2.0 és Microsoft SQL Server alapon valósítottunk meg.

Megvalósult funkciók:

  • Különböző szakterületű orvosi jelentések kezelése az áldozatokról
  • Eltűnt személyekhez tartozó kérdőívek (korábbi egészségügyi feljegyzések, fizikai leírások) kezelése
  • Eltűnt személyek és az áldozatok közötti párhuzamok keresése és automatikus javaslattétel a lehetséges párosításokra.
  • Az adatbázisrendszer a különböző területeken elhelyezett helyi és központi szerverei közötti szinkronizációs folyamat támogatása
Megrendelő International Committee of the Red Cross (ICRC) – Svájc
Project mérete Az alkalmazást 4 ember tervezte és fejlesztette 8 hónapon keresztül
Technológiai háttér Winforms.NET 2.0, C#, MS-SQL

ITU - BDT migrációs projekt

Nestlé

A projekt célja az ügyfél szigetrendszereinek és adatbázisainak (7 különböző rendszer) egy rendszerbe integrálása és az ehhez kapcsolódó új igények, jelentések fejlesztése.

  • Adatbázis-migráció tervezése és kivitelezése (SQL Server)
  • Jelentések fejlesztése (Reporting Services)
  • Felhasználói felület fejlesztése (ASP.NET)
Megrendelő International Telecommunication Union (ITU) - Svájc
Technológiai háttér ASP.NET 1.1, VB.NET, MS-SQL 2000, Reporting Services 2000

T-Mobile - MPM

Nestlé

A T-Mobile számára fejlesztett alkalmazás a belső projektek támogatására készült, MS Project Server alapon.

Megrendelő T-Mobile Magyarország
Technológiai háttér MS-SQL, Analysis Services 2005, Reporting Services 2000, 2005, MS Project Server

IBI - InfoCarWeb 2

Nestlé

Webes alkalmazás új- és használtautó kereskedők részére. Az adatbázis minden műszaki és pénzügyi információt tartalmaz a gépjárművekről. Az alkalmazás felhasználói felülete teljesen testre szabható a felhasználó által.

Megrendelő IBI SRL – Olaszország
Technológiai háttér ASP .NET 2.0, AJAX.NET, MS-SQL 2000, JavaScript

Orange - erőforrás-foglalási rendszer

Nestlé

Az alkalmazás célja a megrendelő számítási kapacitásainak hatékony kiosztása és kezelése egy központi menedzsment felületen keresztül, támogatást adva a projektmenedzsereknek a tesztciklusok tervezéséhez és az érvénytelen adatok kiszűréséhez.

Megrendelő Orange Communications S.A. - Svájc
Technológiai háttér ASP.NET 3.5, AJAX.NET, MS-SQL 2005

Unicredit - EZY Banking

Nestlé

A Newnet Kft munkatársai részt vettek a Wave Solutions által az UniCredit Banknak készített EZY Banking integrált banki rendszer fejlesztésében, valamint részt vesznek az új fázis elindításában és tervezésében. Fejlesztőink főleg a felhasználói felület (UI) fejlesztéséért felelősek.

Megrendelő WAVE - Solutions Gmbh (exclusive HVB-Unicredit solution provider)
Projektméret A projektben több, mint 30 ember vett részt az elmúlt 1 évben, ehhez a Newnet Kft. 3 fejlesztővel járult hozzá.
Szerződéses struktúra A Newnet Kft. a Qualysoft-on keresztül beszállítóként teljesítette a feladatot
Technológiai háttér C#.NET 3.5, ASP.NET, MS-SQL2005

Unicredit – DocGar

Nestlé

A projekt célja egy banki garanciákat kezelő alkalmazás fejlesztése volt, amelyet a bank intranet portáljából lehet elérni.

Megrendelő Unicredit Bank
Projektméret A projekten két fejlesztő dolgozott, a teljes mérete 100 nap volt.
Szerződéses struktúra A Newnet Kft. a BanKonekt Kft. alvállalkozójaként teljesítette a feladatot
Technológiai háttér MS SQL 2005, ASP.NET 2.0

Unicredit – FETA

Nestlé

A projekt célja a banki fedezet transzfer rendszer fejlesztése volt, amelyet a bank intranet portáljából lehet elérni.

Megrendelő Unicredit Bank
Projektméret A projekten 3 fős csapat dolgozott 3 hónapig, teljes mérete 180 nap volt
Szerződéses struktúra A Newnet Kft. az Abesse Zrt. alvállalkozójaként teljesítette a feladatot
Technológiai háttér MS SQL 2005, ASP.NET 2.0

Erste Alapkezelő – NetBróker terhelés tesztelés

Nestlé

A projekt célja az ügyfél NetBróker alkalmazásának terheléses tesztjeinek elvégzése volt. Ehhez a kliensalkalmazással megegyező interfészű speciális bot alkalmazást kellett fejlesztenünk, amit felhasználva megállapítottuk a rendszer érzékeny pontjait.

Megrendelő Erste Alapkezelő Zrt.
Projektméret A fejlesztési feladatokat 2 fejlesztő végezte, összesen 30 nap munkával. A tesztelési feladatokat, módszertanokat egy vezető tesztelőnk végezte.
Szerződéses struktúra A Newnet Kft. a Synergon Nyrt alvállalkozójaként teljesítette a feladatot.
Technológiai háttér MS SQL 2005, ASP.NET 2.0

Tesztelési szolgáltatások az Orange SA, Svájc részére

Nestlé

A France Telecom tulajdonában álló Orange csoport svájci központjának végeztünk tesztelési tevékenységet, melynek teljesítésén egy 7 fős dedikált szakértői csapatot dolgozott folyamatosan 2 éven keresztül.

Feladatunk a megrendelő különböző üzleti rendszereinek manuális és automatizált funkcionális tesztelése, tesztesetek írása és végrehajtása volt. Az egyes alkalmazások különálló tesztelése mellett feladatunk volt annak biztosítása, hogy az alkalmazások verzióváltásai problémamentesen végrehajthatók legyenek, különösen ügyelve a különböző együttműködő alkalmazások egymással való kompatibilitására.

Technológiai háttér A fejlesztés Java platformon folyt, a teszteléseket Mercury Quality Center és Quick Test Professional alkalmazásokkal végeztük.

Az Orange csoportnak összesen 12 különböző rendszerét teszteltük, ezek közül a legjelentősebbek a következők voltak:

AMDOCS

A rendszer magját képező előfizetői törzsadatbázis, valamint az árazási és számlázási tevékenységre dedikált alkalmazás. Minden más alkalmazás közvetlenül, vagy közvetetten kapcsolatban áll vele, ezért a verzióváltások előtti tesztelés kritikus fontossággal bírt.

Az alkalmazás felhasználói felülete vastagkliens technológiával készült, a más rendszerekkel való integráció Enterprise Application Integration (EAI) technológiával valósult meg.

DSF (Webshop)

Az előfizetők webshopon keresztül rendelhetnek készüléket, köthetnek új előfizetést. Az erre készült webalkalmazás szintén EAI technológiával kapcsolódik a komplex rendszerhez. Az alkalmazás tesztelésekor az elsődleges szempontok a következők voltak: robosztusság, hibatűrés, biztonság.

ICE CRM

Az alkalmazást az ügyfél helpdesk és back office osztályai használják. Minden beérkező hívás kezelése ebben a rendszerben folyik. Alapvető követelmény a magas rendelkezésre állás, és a nagy terhelés alatti stabil működés.

Telefonos ügyfélszolgálat (IVR)

Az előfizetők hívása első körben egy automata rendszerben végződik, ahol menüpontokon keresztül navigálva végezhet tevékenységeket az ügyfél. Az ügyfél azonosítása automatikusan megtörténik, és az előfizetésétől függő menüpontokat érheti el. Az alkalmazás tesztelésekor az elsődleges feladat a megfelelő integráció ellenőrzése volt.

OLA

Az Orange viszonteladói üzleteiben használt alkalmazás, az ott folyó teljes értékesítési tevékenységet támogatja. Szoros kapcsolatban áll a számlázási rendszerrel, az integrációs megoldás a webservice technológia.

WebSelfCare

Az előfizetők számára webes felületet biztosít a szolgáltató, ahol lekérdezhetik számlázási adataikat, módosíthatják előfizetésüket, rendelhetnek kiegészítő szolgáltatásokat. A web alkalmazás szorosan integrálódik a számlázási rendszerhez. . Az alkalmazás tesztelésekor az elsődleges szempontok a következők voltak: robosztusság, hibatűrés, biztonság.